Lélek-melengető (9.) Csodálatos és bonyolult alkotás...

Kedves Olvasó!
 
A mai rohanó világban egyre kevesebb időt fordítunk testünk, ezen belül a lábunk egészségének, szépségének megóvására. Természetes számunkra, hogy mindenhová elvisz minket. Csak akkor figyelünk rá, ha fájdalmat érzünk. Az emberi láb több csontból, ízületből, izomból, inakból álló, igen precíz szerkezet. Csodálatos és bonyolult alkotás. A lábfejünkön rengeteg idegvégződést, reflexzónát találunk, ezért olyan érzékeny. Az egészséges láb rózsaszínű, éppen olyan, mint a test többi része, egészséges állapotban. Nincs felgyülemlett víz /ödéma/ azaz bemélyedés nyomás hatására. A harántboltozati ív egy szabályos félkör. A körmök egészséges állapotban világos színűek, fényesek, sima felületűek és enyhén domborúak. A lábápolás a napi higiénia része legyen.
 
Mit tehetünk ha izzad a lábunk?
Ez az állapot lelkileg is megterhelő. Nagymértékben befolyásolja a stressz, feszültség, szorongás vagy más intenzív érzelmi állapot. Zuhanyzás, fürdés után a lábat alaposan töröljük szárazra az ujjak között is. Különösen ajánlott a természetes anyagból készült zokni, harisnya. Cipőnket használat után legalább egy napig szellőztessük. Szórjunk a cipőbe szódabikarbónát  éjszakára, ami felfogja a nedvességet, közömbösíti a kellemetlen szagokat. A diólevél főzetettel történő lábmosás is hatékony. Javasolt az A-vitaminban gazdag étrend - sárgarépa, sárgabarack, paraj, sütőtök, sárgadinnye, paprika…  és a klorofil tartalmú ételek fogyasztása - zöld színű zöldségek, brokkoli, spenót, sóska... Nem árt, ha tudjuk, hogy a tojás, hagyma és bizonyos sajtfélék is okozhatnak lábszagot. Egészséges lábbal egy emberöltő alatt ötször járjuk körbe a Földet. Ápolására nem csak nyáron kellene figyelni, hanem minden évszakban. A közérzetünk is jobb, ha rendben van a lábunk. 
 
Kényeztető lábápolás:  lábáztatás - kellemesen meleg vízbe tegyünk 2 evőkanál sót + 7 csepp levendula illóolajat  / A sóra csepegtessük az illóolajat és úgy tegyük a vízbe, ez fontos! / Körülbelül 20 percig áztassuk, töröljük szárazra, majd csiszoljuk le a bőrkeményedést. A körmöket vágjuk négyszögletes formára, hogy fedje az ujjbegyet. A túlságosan levágott köröm fájdalmas és a védőfunkcióját sem látja el. Célszerű a körömsarkakat reszelővel lekerekíteni és a körömágyra nőtt bőrt visszatolni. Akinek rendszeresen benő a körme, vastag bőrkeményedése, tyúkszeme… van, kérje szakember segítségét. 
Végül a kényeztetés következik:  5-6 csepp levendula illóolajat teszünk 2 evőkanál növényi olajba vagy bio krémbe. Ezzel kenjük be a lábunkat és jólesően masszírozzuk meg. A hatás nem marad el! Férfiak is nyugodtan kipróbálhatják citromolajjal, pici tejjel. Fontos a lábfejet időnként, de még jobb rendszeresen átmasszírozni. A talpmasszázs évezredes múltra tekint vissza, alapja az a felismerés, hogy a talpon és a lábfejen visszatükröződik a szervek és a testrészek állapota. Az egészségmegőrzésének természetes módja, mely évezredek óta megtalálható a különböző népek kultúrájában.
 
Talpmasszázs jótékony hatásai:  
A masszírozástól lábfejünk rugalmasabb, puhább, hajlékonyabb lesz.
• A talpmasszázs után frissebbnek érezhetjük magunkat a jó vérkeringésnek köszönhetően. 
Még a simogatás is jót tesz a talpainknak és a lelkünknek egyaránt.
• Az elfáradt izmokat fellazítja, ezáltal javul a vérellátás.
• Szabályozza az energia áramlást, az energia blokkok oldódnak.
• A rendszeres masszázs mozgósítja a szervezet öngyógyító erőit.
• Fájdalomcsillapító hatású.
Serkenti a vér - és nyirokkeringést, ezáltal elősegíti a lerakódott salakanyagok távozását, és erősíti az immunrendszert. 
Serkenti a hormontermelő mirigyek működését. 
Hatékonyan csökkenti a stresszt, javítja az alvás minőségét. 
A test a lélek és a szellem egyesülése jön létre a masszázs alatt. A fáradtság fokozatosan eltűnik, a feszültség oldódik. Ellazulsz és kezded visszanyerni lelki egyensúlyodat.
Az illatok, az érintés, a zene, a nyugalom segítenek abban, hogy tartósan letehesd testi-lelki terheidet. 
A talpon lévő energia központokat finom érintésekkel, masszírozással aktivizáljuk illetve, ha kell, megnyugtatjuk. 
A frissítő talpmasszázs hatékonyságát fokozni lehet különböző serkentő vagy nyugtató illóolajokkal. 
Így részesei lehetünk az illóolajok varázslatos világának is. 
 
  Használjuk ki a nyár lehetőségeit, minél többet járjunk mezítláb a szabadban!
 
Lábfejgimnasztika: 
Gyermekünkkel együtt is végezhetjük, de egyedül is érdemes megpróbálni.
• A földön helyezzünk el apró tárgyakat, játékokat. (Például kavicsot.)
 Ki tudja meghatározott idő alatt a legtöbb apróságot összeszedni lábujjakkal, és bele dobni egy dobozba? 
• Ki tud leghosszabb ideig egy lábon állni?
• Jótékony hatású a homokon, kavicson való sétálgatás a szabadban.
• Egy edényt töltsünk meg száraz babbal, száraz borsóval vagy kaviccsal és mindkét lábbal tapossunk benne.
• Teniszlabdát, műanyag üveget görgethetünk a talpunkkal, akár tévé nézés közben is.
• Javasolt a  külső-belső talpélen, sarkon és a lábujjhegyen való járás, az ujjak fel-le mozgatása és szétterpesztése is jótékony hatású.
 Hetente 2-3 alkalommal itassuk be az életünkbe a lábfejtornát. Így már sokat tettünk lábfejünk egészségének megőrzése érdekében. A gondos ápolást a láb százszorosan  meghálálja. Figyeljünk és vigyázzunk rá!

                 
Heti Gondolat….
„Az élet túl rövid. A harag a tökéletes boldogság elvesztegetett pillanata. Nevess, mikor tudsz. Kérj bocsánatot, mikor kell. Engedd el, amit nem tudsz megváltoztatni. Szeress szívből és bocsáss meg gyorsan. Élj a lehetőségekkel és semmit ne bánj meg. Az élet túl rövid ahhoz, hogy boldogtalan légy. A jóval együtt a rosszat is el kell fogadnod. Mosolyogj, mikor szomorú vagy. Szeresdd azt, ami mindig veled van. Emlékezz arra, amid volt. Mindig bocsáss meg és tanulj a hibáidból. Az emberek változnak és a dolgok rosszra fordulnak, de soha ne felejtsd el, az élet mindig megy tovább!”  
(Ismeretlen szerző)
                                                                                      
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Megosztás/Mentés Megosztás