Napsugár érlelte gyümölcsünk a szőlő

Szőlő és lágy kenyér. Ez a két étek, amin már megél az ember. A szőlő, ősi kultúrnövényünk, az ókori időtől fogva a civilizáció jelképévé vált. Gyümölcseink, zöldségeink nagyobb értéket képviselnek, mint gondolnánk.  Az egészséges táplálkozás alapja, hogy naponta többször fogyasszunk friss zöldséget, gyümölcsöt. Mindig az évszaknak és az adott éghajlatnak megfelelően kellene táplálkoznunk! Ez azért fontos, mert a zöldségeknek és gyümölcsöknek ilyenkor a legmagasabb a tápanyag, vitamin és enzimtartalma. Amit csak lehet, nyersen fogyasszunk. Számunkra a magyar termelőktől származó gabona, zöldség, magvak, gyümölcsök a legértékesebbek. Genetikánk és emésztőrendszerünk saját éghajlatunk terményeihez, terméseihez alkalmazkodott legjobban. A szezonális hazai gyümölcsöket nem érlelik szintetikus vegyszerekkel és mesterséges fénnyel. 
 
A szeptemberi-októberi gyümölcs kavalkádban kiemelkedően fontos a szőlő.  Az almához hasonlóan igen jól tárolható. Pincehidegben néhány fajtája felakasztva, szétterítve még januárban is kellemes, őszi ízeket nyújt. Az őszi tisztítókúrák gyümölcse, gyümölcskúrákhoz kifejezetten ajánlott, bárki fogyaszthatja, várandós, illetve szoptatós édesanyák, gyermekek, felnőttek, idősek.
 
Szőlő tökéletes vitaminkoktél és energiabomba
 
Rengeteg ásványi anyagot és vitamint tartalmaz. Például: A - vitamint, C - vitamint és P - vitamint, ami a C- vitamin felszívódását segíti. Gazdag B - vitaminban, ami áldás a kimerült idegrendszernek. Ezen kívül rengeteg kalcium, vas és foszfor, szelén, magnézium is található benne. Különösen magas a káliumtartalma. A kálium vízhajtó hatású, így elősegíti az anyagcseretermékek kiürülését a veséken keresztül. Ezen kívül gyümölcssavat, szőlőcukrot és pektineket is tartalmaz, ami a rostanyagokhoz hasonlóan gondoskodik a jó emésztésről. A szőlő héja gazdag rostokban, ezért segíti leküzdeni a bélrenyheséget. Jótékony hatással van a szívre és érrendszerre, segít az érelmeszesedés megakadályozásában. A szőlőben előforduló polifenolok védik a szervezetet a szabadgyökök sejtpusztító hatásaitól, illetve a rákkeltő sejtekkel szemben is segítik a védekezést. A polifenoloknak gyulladásgátló és antioxidáns hatása is ismert. A szőlő bizonyos anyagai felveszik a harcot a fogkövet, és fogszuvasodást okozó baktériumokkal is, így csökkenti a fogkőképződést és a fogínygyulladást.  
 
Ősszel együnk minél több kékszőlőt, magostól, héjastól!
"A szőlőt elsősorban a magja miatt kellene termeszteni!
(Dr. Oláh Andor)
 
A vörös, illetve kék szőlőnek magasabb az antioxidáns és a polifenol tartalma. A csersavnak köszönhetően jelentős vírusölő hatással is bír. 
 
 A szőlő héjában található rezveratrol vegyület jótékonyhatással az egész szervezetre, rákmegelőző, gyulladáscsökkentő, vércukorszint csökkentő hatású, valamint a szív és érrendszere is kedvezően hat.
 
A szőlő magjából hideg sajtolással készített szőlőmagolaj és a szőlőmag őrlemény tökéletes táplálékkiegészítő szervezetünk számára. Védi az érrendszert a meszesedéstől, erősíti a vérereket és a hajszálerek falait, ezáltal is csökkentve a trombózisveszélyt. Hatékonyan befolyásolja a vér koleszterin szintjét. Javítja a látást, megelőzheti a szürke hályog kialakulását. Markánsan antioxidáns hatású, védi a sejtek genetikai anyagát a káros hatások ellen, így gátolva meg a rák kialakulásának lehetőségét. A férfiaknál a prosztatára és az impotenciára lehet jó hatású, míg a nőknél a változókor kellemetlen tüneteit enyhítheti. Agy érelmeszesedésben szenvedők emlékezetét javíthatja, öregedési folyamatokat lassítja. Gyulladásgátló hatású, erősíti a szervezetet, segíti az immunrendszer munkáját és a stresszel szemben is hatékony. 
 
Az ősz tehát ideális időszak arra, hogy feltöltsük szervezetünk vitamin- és ásványi anyag raktárait.  Fogyasszunk minden nap friss zöldséget, gyümölcsöt!
 
Vecsei Anett Okleveles Reflexológus, Fitoterepauta, Aromaterepauta  
 
 
 

 

Megosztás/Mentés Megosztás