Zabkása. Vendégségben Vica mamánál

Kedves Vica mama!

Lehet, hogy már ismered ezt a kiváló ételt, én nem tudok betelni vele, és eleget dicsérni: egészséges, gyorsan és változatosan elkészíthető, nagyon finom, nálunk még a gyerekek is szeretik!
Amikor a gyermekeim kisebbek voltak, sokat gondolkodtam, mit adhatnék nekik reggelire a már megszokott teljes kiőrlésű kenyér, zöldség, sajt, joghurt, kemény kombináció mellett. Néha megették édesanyám cukormentes szilvalekvárját is kenyérre kenve, de még így sem tartottam elég változatosnak a reggelijüket. Ekkor találtam rá egy kiváló zabkása receptre amit, azóta is legalább kétnaponta eszünk reggelire. Én egy időben zabkása függővé váltam, naponta minimum egyszer ettem, de volt, hogy kétszer is. Nem lehet megunni, ezerféleképp elkészíthető. 
Refluxra kiváló, bevonatot képez a nyelőcsőben, védelmet nyújtva a savas visszaáramlás ellen.
 
Hozzávalók:                                                             
1 csésze zabpehely (lehetőleg apró szemű),  
2 csésze víz vagy tej (folyadék)                                                 
Kevés natúr joghurt, magvak, gyümölcsök, ízlés szerint fahéj, aszalt gyümölcsök
Édesítésnek méz vagy stevia, nyírfacukor stb.
 
Elkészítés:
A zabpelyhet felteszem főni a folyadékkal, forrás után még kb. 10 percig főzőm takarékon, időnként megkeverve, hogy oda ne égjen. Ha elkészült, ízesíthető illetve dúsítható gyümölcsökkel, mézzel, fahéjjal. Egy kevés joghurt savanyú ízt ad neki. Kisfiamnak villával tört banánnal és aszalt áfonyával készítem, nagymamám apróra vágott almával és durvára vágott dióval szereti. Én kevésbé édesen eszem, így az enyémbe általában valamilyen idénygyümölcs, 1 evőkanál lenmagtöret, 1 evőkanál búzacsíra és natúr joghurt kerül. 
 
A zabpehely élettani hatásai: 
- Gazdag B és E vitaminban 
- Vas, kálium, kalcium, foszfor és magnézium is található benne

- Nagy a fehérjetartalma

- Regenerálja az idegeket, élénkíti, táplálja az egész idegrendszert

- Természetes lúgosító hatása van

- Teltségérzetet okoz, így diétázóknak is kiváló reggeli. 

 
A zabpehely rendszeres fogyasztása jó hatással lehet az egészség megőrzésére, javíthatja az emésztést és a csontok, valamint erek általános állapotát (koleszterinszint csökkentő hatású). Egy amerikai kutatás szerint azoknál, akik hetente legalább két alkalommal kezdik a napot a zabpehellyel vagy ahhoz hasonló rosttartalmú reggelivel, 22 százalékkal kisebb volt az esélye a szívelégtelenség kialakulásának, mint azoknak, akik ritkábban fogyasztanak ilyen gabonaféléket. 
 
Érdemes kipróbálni, sokkal értékesebb és táplálóbb, mint a tejbegríz vagy a rizs!
 
 
Szeretettel: Ági
 
 
Rovat: 
Megosztás/Mentés Megosztás