Meghatározta a kormány a költségvetésből finanszírozott kiemelt beruházásokat, az erről szóló határozat a Magyar Közlöny 2015. januári számában jelent meg. (tovább...)
Meghatározta a kormány a költségvetésből finanszírozott kiemelt beruházásokat, az erről szóló határozat a Magyar Közlöny 2015. januári számában jelent meg. Erre a célra 2020-ig összesen 750 milliárd ft-ot fordítanak. Az összegből jut az Esztergomot az M1-essel összekötő 102-es autóút megépítésére is.
A határozat szerint a kormány egyetért a Sopron, Szolnok, Békéscsaba „magas színtű útkapcsolatok” kiépítésével, valamint az Esztergom, Ózd, Debrecen, Győr közúti kapcsolatrendszerének a fejlesztésével.
Megépül a 102-es autóút Esztergom és az M1-es autópálya között, mely egyes vélekedések szerint egyfajta alternatívája is lehet az M0-ás út befejezésének, bár ez több – eddig reménykedő – budakörnyéki település közlekedési gondjait aligha fogja megoldani.
Jelen pillanatban még kevés ismeretünk van a Budakeszit is közelebbről érintő 102-es út megépítéséről, annak nyomvonaláról. A legtöbb információt eddig abból az interjúból kaptuk, melyet a Buda Környéki Televíziónak adott Csenger Zalán Zsolt, térségünk országgyűlési képviselője.
Csenger Zalán Zsolt szerint ennek a választási ciklusnak ez lesz a legnagyobb szabású beruházása a térségben, az ő választókerületében. Egy 20 éve húzódó igény, adóság, hogy a Zsámbéki-medencében megépüljön az elkerülő út, elsősorban a kamionok, teherautó forgalom számára, mely Tinnye-Perbál-Tök-Zsámbék útvonalat tehermentesítené, váltaná ki. Ennek az útnak a megépítését indokolja az esztergomi suzuki gyár bővítése és az európai gazdasági integráció erősödése is. Ez a 102-es út, részben orvosolja majd azt a problémát, amit az M0-ás körgyűrű befejezésének a hiánya okoz.
A tervezést most kezdik el és ezzel párhuzamosan alakítják a Budapesti Agglomerációs Rendezési Tervet is. Az út nyomvonala még nem végleges. A kimenő rész Herceghalomnál fogja elérni az M1-es autópályát.
Csenger Zalán Zsolt elmondta ebben az interjúban, hogy gyorsforgalmi út lesz a 102-es út, 90/óra, országúti sebességgel. Az utat 2X2 sávosra tervezik, de egyelőre csak 2 sávosra fogják építeni. 20-30 év múlva – ha ezt a forgalom sűrűsége megkívánja – várható majd a 2X2 sávosra bővítés.
AMI PEDIG AZ M0-ÁS KÖRGYŰRŰ BEFEJEZÉSÉT ILLETI, ARRÓL EKÉPPEN VÉLEKEDETT CSENGER ZALÁN ZSOLT:
„AZ M0-ÁS BEFEJEZÉSE, BEZÁRÁSA A HEGYEKEN KERESZTÜL ÉPÍTVE NAGYON DRÁGA LENNE. NYILVÁN NÉHÁNY ÉVTIZED MÚLVA EZ IS MEG FOG VALÓSULNI.”
Ehhez már csak egy szerkesztőségi megjegyzést tennénk hozzá. Az egyik szemünk nevet, mikor azt halljuk, hogy újabb útépítésekkel fejlődik, gazdagodik az ország, a másik szemünk pedig sír, hisz Budakeszi és a szomszédos települések lakói végleg leszámolhatnak azzal az illúzióval, hogy majd a megépülő M0-s körgyűrűre hajtva – kikerülve a reggeli és esti idegölő, araszolgató vezetést – kényelmesen bejuthatnak a fővárosba.
NINCS TEHÁT MÁS MEGOLDÁS A JÁRÁSKÖZPONT BUDAKESZI ÉS A BUDAKÖRNYÉKI KISTÉRSÉG TÖBBI TELEPÜLÉSEI SZÁMÁRA, MINT ÖSSZEFOGVA MEGKERESNI A MEGOLDÁSOKAT ALACSONYABB RENDŰ ÚTVONALAK MEGÉPÍTÉSÉRE ÉS ÚJ KÖZLEKEDÉSI LEHETŐSÉGEK KIALAKÍTÁSÁRA.
NEM LESZ EGYSZERŰ FELADAT, HISZEN MINDEZEKHEZ MEG KELL TALÁLNI A MEGFELELŐ ANYAGI FORRÁSOKAT IS. EHHEZ BIZONY JÓ PÁR ÉV KELL MAJD.
Forrás: mti
http://www.budakornyekitv.hu/telepulesek/budakeszi/1756-fogadoora