Egyik kedves honlapolvasónk küldte meg az amikisvarosunk.hu szerkesztőségének az alábbi fontos észrevételeket, a mindennapos, sokunk által tapasztalt, időrabló, Fő utcai gépkocsi torlódások okait elemezve. (tovább...)
Egyik kedves honlapolvasónk küldte meg az amikisvarosunk.hu szerkesztőségének az alábbi fontos észrevételeket, a mindennapos, sokunk által tapasztalt, időrabló, Fő utcai gépkocsi torlódások okait elemezve. Okos, figyelemre méltó mondatok, melyeket most honlapunk olvasóival is megosztunk és természetesen Budakeszi illetékes alpolgármesterének, Ohr Alajosnak a válaszát is láthatják.
Tisztelt Szerkesztőség!
"Szeretném felhívni a figyelmet a Fő utca helyzetére. Jelenleg mindennap, már délelőtt 10 órától, egészen délután 3-4 óráig áll a kocsisor az úton. Leginkább az Erkel Ferenc Művelődési Központtól a következő lámpáig. Egyértelműen látszik, hogy a Temető utcai elágazásban lévő közlekedési lámpa van rosszul beállítva, vagy nincs hozzáigazítva a közlekedéshez, mert amint túljutnak azon a ponton, minden fennakadás megszűnik. A túlzott forgalom oka elsősorban véleményem szerint a fizetős autóutak létrehozása Budaörs körül, és ehhez a változáshoz kéne állítani a lámpákat. Ezzel kapcsolatban próbáltam internetes lehetőségeket keresni, de sajnos nem találtam, hogy kinek és hova kéne ezzel írnom. Régóta fenn áll ez a helyzet, de nem látok változást. Pár napja nem üzemelt az a lámpacsoport és akkor tökéletesen, gondtalanul haladt minden. Az én esetemben, inkább sétálok azon a távon, mert hamarabb leérek, mint busszal, de olyat is láttam és hallottam, hogy szándékosan szállnak le az Erkel utcánál a buszról, mert gyorsabb, mint 7-10 perc alatt lecsorogni a dugóban.
Ezzel kapcsolatban kérném a segítségüket, hogy megoldás legyen a problémára. Mások panaszkodását is hallom folyamatosan, de nem tudom történt e már intézkedés.
Ohr Alajos Alpolgármester:
A Fő utca napközbeni átmenő forgalmának jelentős megemelkedése természetesen nem kerülte el önkormányzatunk figyelmét sem.
Ennek alapvető oka nem lehet a környező autópályák fizetőssé tétele, mivel ez utóbbi januártól került bevezetésre, a forgalomnövekedés viszont csak április elejétől figyelhető meg.
A közútkezelő illetékese szerint a napközbeni torlódások azért jöhetnek létre, mert az autósok a közelben történő nagyszabású, forgalmi torlódásokat okozó nagyberuházásokat – mint pl. a Széll Kálmán tér felújítása, az M1-M7 budapesti bevezető szakaszának átépítése, a budai fonódó villamoshálózat megépítése, vagy a pilisi térségben folyó komolyabb közútfejlesztési munkálatok – Budakeszin keresztül kívánják kikerülni.
Amennyiben ez bebizonyosodik, az említett beruházások átadását követően van esély a forgalom mértékének a csökkenésére. Függetlenül ettől, kértük a közútkezelőtől a Fő utcai jelzőlámpák fázisidejének átvizsgálását – különös tekintettel a Temető utcai kereszteződésre.
Jelentősebb kedvező változásra csak a Budakeszit elkerülő út megépítésével van esély, erre azonban a közeljövőben sajnos még nem számíthatunk.