Ebben a tanévben iskolai, oktatási témában utolsó előadásunkra és beszélgetőestünkre kerül sor május 13-án, szombaton 16:30-tól a Rathauskellerben. Meghívott vendégünk Kulcsár Gábor Waldorf-tanár, a Waldorf-pedagógusképzések európai hálózatában is részt vevő szakember, négy gyermek édesapja.
Ebben a tanévben iskolai, oktatási témában utolsó előadásunkra és beszélgetőestünkre kerül sor május 13-án, szombaton 16:30-tól a Rathauskellerben. Meghívott vendégünk Kulcsár Gábor Waldorf-tanár, a Waldorf-pedagógusképzések európai hálózatában is részt vevő szakember, négy gyermek édesapja.
A Waldorf-iskolák népszerűsége felveti a kérdést, hogy nem lenne-e érdemes bizonyos dolgokat az állami intézményeknek is átvenniük tőlük, és azt hiszem, az egyik olyan dolog, amiben a Waldorf intézmények szükségszerűen nagyon jók, a szülőkkel, családokkal való kapcsolatuk. Ez pedig kétségkívül egy olyan nem mellékes része az iskolák működésének, amit érdemes lenne újragondolni, már csak azért is, mert ahogy arra Salamon Eszter, az Európai Szülők Egyesületének elnöke egy előadásában számos nemzetközi kutatási eredményre hivatkozva felhívta a figyelmet a szülők bevonása bizonyítottan növeli a tanuló és ezáltal az iskola és a pedagógus eredményességét. ( http://www.koloknet.hu/iskola/ertjuk-egymast-konferencia-a-szulok-es-pedagogusok-kozotti-parbeszedrol/ )
Azért is tartom fontosnak Budakeszin erről a témáról a beszélgetést, mert úgy érzem, a helyi iskolában „rendszerszintű”, többeket érintő kérdésekbe a szülőknek sem belelátása, sem beleszólása nem nagyon van, nincs igazán lehetőség arra, hogy tanárok és szülők beszélgessenek az iskola dolgairól. Pedig akár a pedagógus, akár a nem-pedagógus képzettségű szülők tehetnek hozzá olyan szempontokat az iskola működéséhez észrevételeikkel, javaslataikkal, amelyekből mindenki sokat profitálhatna. Fontosnak tartom, hogy a pedagógusok és az iskolavezetés is beszéljenek gondjaikról, törekvéseikről, azokról a problémákról, amelyekre éppen megoldást keresnek.
„A szülők sokkal kevésbé értenek a modern pedagógiai módszerekhez és az oktatásszervezéshez, mint a szakértők. Azonban az ő gyerekükről van szó, az ő felelősségük dönteni gyerekük neveltetéséről. Érdemes lenne sokkal jobban figyelni arra, mit akarnak, érdemes lenne sokkal több energiát fordítani arra, hogy tudják, mit érdemes akarni.”- írja Szepesi Balázs
( http://osszkep.hu/2016/09/mit-varunk-az-iskolatol-a-szulo-csendes-es-eltokelt/ ). Az iskola megítélése, elfogadása csak ettől sokat javulhatna mind a szülők, mind a diákok szemében, aminek az együttműködés javulása és természetesen a hatékonyabb oktatás is törvényszerűen következménye lehetne. Hiszen ahogy Szepesi Balázs írja : az iskola a szülők számára a világ egyik legfontosabb helye. Nem csak pénzbeli és tevőleges segítségük, de javaslataik, véleményük is hasznos lehet az iskola szempontjából, és a fejlődést szolgálhatja.
Az együttgondolkodás, közös megoldáskeresés hitem szerint nagyot lendíthetne a budakeszi oktatáson. Hogyan valósul ez meg ott, ahol már régóta és jól működik? Beszélgessünk erről szombaton a Rathauskellerben!
A belépés továbbra is ingyenes, várunk mindenkit szeretettel!
Aki jön, kérjük, regisztráljon a https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdT8GgeLt-8KZ1FID5O0U6PCooa0lGpDNl5jsA8pLDpe355qw/viewform linken (hogy tudjuk, hányan leszünk)! Előre is köszönjük.
Molnár Csilla