2025 május 19. hétfő
A Mi kisvárosunk
Nincs találat
View All Result
  • Főoldal
  • Hétköznapjaink
  • Környezetünk
  • Lélek-melengető
  • Portrék
  • Galéria
  • Vájt fül
A Mi kisvárosunk
Kezdőlap Egyéb kategória

A budakeszi közlekedési petícióra válaszolt a Nemzeti Közlekedési Minisztérium. ITT OLVASHATÓ!

szerző: Szerkesztőség
2017.11.22.
kategória: Egyéb kategória
image
Megosztás a Facebookon

Honlapunk, az amikisvarosunk.hu, Budakeszi Családi Magazin ez év februárjában indította el azt az aláírásgyűjtési akcióját (petíció), 

Honlapunk, az amikisvarosunk.hu, Budakeszi Családi Magazin ez év februárjában indította el azt az aláírásgyűjtési akcióját (petíció), https://www.amikisvarosunk.hu/cikk/alairasgyujtes-budakeszi-es-budakornyeki-terseg-kozlekedesi-helyzetenek-javitasaert,  melyben kifejezte változás iránti igényét, nap mint nap tapasztalván Budakeszi és a térség átmenőforgalmának a megoldatlanságát. Egyúttal az is kifejezésre került a petícióban, hogy Budakeszi legfontosabb közlekedési útjai nem bírnak el további forgalom növekedést. Felhívásunkat az elmúlt hónapokban, több, mint 13 ezren olvasták el. A petíciót 858-an írták alá a Budakeszin és a térség településein élők közül, melyre az alábbi választ kaptuk az illetékes minisztérium főosztályvezetőjétől, Thoroczkay Zsolttól.

A levél korrekt tájékoztatást ad az elkövetkező évek már előlészületi stádiumban lévő térségi-közlekedési fejlesztéseiről, melyek reményt adhatnak arra, hogy csökkenhetnek közlekedési gondjaink. Ha nem is azonnal, de néhány éven belül egészen biztosan.

NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM KÖZÚTI INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSI FŐOSZTÁLY

Iktatószám: KIFEF/ 56887-1 /2017-NFM

Horváth Jenő főszerkesztő úr

A Mi kisvárosunk Budakeszi Családi Magazin

Budakeszi

Tárgy: Budakeszi és Zsámbéki medence közlekedésének javítása

Tisztelt Főszerkesztő Úr!

Hivatkozással a 2017. május 11-én kelt, Budakeszi és a Zsámbéki medence közlekedésének javításával kapcsolatos levelére, melyet a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság (továbbiakban: NIF Zrt.), illetve a Magyar Közút NZrt-nek is megküldött, az alábbi minden címzett részéről egységes válaszban tájékoztatom.

Az elmúlt évtized során a budapesti agglomerációban – így Budakeszi településen és környékén is — a települések fejlődéséből következő egyre növekvő forgalom hatására kialakult közlekedési helyzet, amelyet levelükben is felvázoltak, a minden érintett számára is ismert. E komplex megközelítést igénylő össz-közlekedési probléma megoldása csak egy, a közösségi közlekedési kapcsolatrendszer és szolgáltatási színvonal javítását, a forgalomszabályozási intézkedéseket és a komplex szemléletű közlekedésfejlesztést és területfejlesztést érintő beavatkozások összehangolt és ütemes megvalósítása útján lehetséges. Ez az összetett feladat szoros együttműködést, hosszú távú stratégia-alkotást igényel az érintett települések, a Főváros és a közlekedésfejlesztésben érintett állami szervezetek részéről.

Az 1371/2016. (VII. 15.) Korm. határozattal a Kormány kizárólagos projektlista mellett döntött a közúti infrastruktúra fejlesztések megvalósítása tekintetében, míg az 1691/2016. (XI. 29.) Korm. határozat tartalmazza azon vasútfejlesztési projektek listáját, melyek előkészítése, illetve megvalósítása vonatkozásában kormányzati döntés született.

Tájékoztatom, hogy a NIF Zrt. által ellátandó feladatok között több olyan közlekedésfejlesztési projekt előkészítése is folyamatban van, amely a tárgyi, meglehetősen komplex közlekedésfejlesztési probléma megoldásának elősegítésében jelentős részt képvisel.

* Útfejlesztés:

* MO autóút nyugati szektor fejlesztése:

A 1371/2016. (VII.15.) Korm. határozat tartalmazza a Budapestet körül ölelő MO autóút utolsó szakaszainak előkészítését (MO északi szektor a ll-10.sz. főutak között, valamint az MO nyugati szektor 10. sz. főút – Ml autópálya közötti szakaszok), amellyel távlatban a körgyűrű bezárulna. Ennek egyik lépéseként került elrendelésre az MO autóút nyugati szektor, 10. sz. főút – Ml autópálya közötti szakasz előkészítése. Az előkészítési feladat célja a Megvalósíthatósági Tanulmány és a Környezeti hatástanulmány elkészítése, valamint környezetvédelmi engedély megszerzése a 10 sz. főút (leendő M10) csomópont és az M1-M0 közös csomópont közötti szakaszra. A tervezett autóút mintegy 20 km hosszú, 2×2 forgalmi sáv leállósávval, beton pályaszerkezettel.

A projekt előkészítése Európai Uniós forrásból valósul meg. A Megvalósíthatósági Tanulmány és a Környezeti hatástanulmány elkészítése, valamint környezetvédelmi engedély megszerzésén túl további előkészítési, illetve kivitelezési feladat nem került elrendelésre még.

* RÍ 1 gyorsút megvalósítása Esztergom és az Ml autópálya között:

A tervezett beruházás az Esztergom és az Ml autópálya között zajló Észak – Dél átmenő forgalom kiszolgálása mellett a Zsámbéki medence térségében levő települések belső közlekedési feltételeit jelentősen fogja javítani.

Az Esztergom megközelítésének javítását célzó útfejlesztés – az RÍ 1 jelű, 2×2 forgalmi sávos gyorsút — megvalósításával összefüggésben az úgynevezett ’’nyugati” (Zsámbékot és a környező településeket nyugatról elkerülő) nyomvonalat támogatja a Kormány, amely a települések belterületi úthálózatát a környékbeli ipari létesítményekkel összefüggő tehergépjármű forgalomtól mentesíti.

A „nyugati” nyomvonal kezdő csomópontja az új Bicske, Mány Ml autópálya csomópont lesz.

A fentiek szerinti feladat meghatározás alapján a tervezésre vonatkozó közbeszerzési eljárás előkészítését NIF Zrt. megkezdte. A beruházás teljes egészében hazai forrásból valósul meg.

* Közösségi közlekedés

Budakeszi város tömegközlekedési kapcsolatai Budapesttel jelenleg is meglehetősen intenzívek. A Volánbusz által üzemeltetett járatok jellemzően távolabbi célpontokról, elsősorban a Zsámbéki- medencéből érkeznek, és haladnak végig Budakeszitől a Budakeszi út – Szilágyi Erzsébet fasor útvonalon a Széna térig, csúcsidőn kívül is óránként 3-4, csúcsban óránként akár 8-10 indulást is biztosítva az adott viszonylaton. A BKK megrendeléséből 2016 novemberében átvett 22-es buszcsalád ugyanezen az útvonalon a Széli Kálmán térre ennél is sűrűbben közlekedik az adott vonalon: csúcsidőn kívül is 10-12 indulásról beszélhetünk óránként, míg csúcsban 20-25 indulás jellemző, ami már kb. 3 percenkénti buszközlekedésnek felel meA dugók és a zsúfoltság kezelésének egyik módjaként felmerülhet az is, hogy a fenti kontingens bizonyos járatait eltereljük, és Budakesziből gyorsjáratként Kelenföld vasútállomáshoz közlekedtetjük.

Buszsáv létesítése Budakeszin a Fő utcán és Budapesten a Budakeszi úton: 8102. j. út Budakeszi átkelési szakasz 16+000 – 18+414 kmsz közötti szakasz korszerűsítés engedélyezési tervét 2007 évben készült. Azonban az eljárás során történt egyeztetéseken az érintett felek ellentétes véleménye miatt az engedélyezési eljárás ellehetetlenült, ezért az megszűntetésre került. A buszsáv Budakeszi átkelési szakaszán történő kiépítése abban az esetben jelent megoldást a 8102 j. út forgalmának gyorsabb elvezetésére, amennyiben a buszsáv Budapesten is továbbépítésre kerül.

* Vasútfejlesztés:

A térségben vasútfejlesztési tervezést, kivitelezést a NIF Zrt. nem végeztet, a jelenleg ismert közlekedéspolitikai döntések alapján a levelükben felvetett elképzelések a távlati tervekben nem szerepelnek.

A tömegközlekedési volumen elvileg bőven eléri azt a szintet, ami vasúti kiszolgálást is indokolttá tesz. A vágány kiépítésének feltételei az 1-es számú vasútvonalból kiágazó, Budaörstől nyugatra található ipari zónáig rendelkezésre állnak, onnan azonban zöldmezős beruházás keretében új vágány létesítése lenne szükséges, a vasúti közlekedés számára nehezebb terepviszonyok mellett. Budakeszi utasainak nagy része számára azonban – a fentebb említett okok miatt — minimálisan szükséges lenne a Déli pályaudvar elérése ilyen vonatokkal, amelyre azonban a Déli pályaudvar és Kelenföld állomás között jelenleg nincsen pályakapacitás.

Kérem tájékoztatásom szíves elfogadását.

Üdvözlettel:                                                                                                                                                Thoroczkai Zsolt

Budapest, 2017. augusztus 

 

Kapják:

* Nagy Róbert Attila vezérigazgató

NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 1139 Budapest Váci út 45.

* dr. Nemes-Nagy Tibor vezérigazgató Magyar Közút NZrt.

1024 Budapest, Fényes Elek utca 7.

 

 

 

 

Előző cikk

BUDAKESZI AKTUÁLIS KÉRDÉSEK. Elektromos autó töltőállomások városunkban? Borsodiné Gláser Krisztina főépítész válaszol

Következő cikk

Az omladozó budakeszi Mezei házat végre felújítják, de sok még a kérdőjel. Milyen funkciót kaphat, miképpen üzemeltethető, fenntartható-e gazdaságosan? (+VIDEÓ)

Következő cikk
dsc_0969-2-2_3

Az omladozó budakeszi Mezei házat végre felújítják, de sok még a kérdőjel. Milyen funkciót kaphat, miképpen üzemeltethető, fenntartható-e gazdaságosan? (+VIDEÓ)

Ajánlott

dsc_0485

A budakeszi Kerekmező általános iskola félkész állapotában is nagy reményekre jogosít

7 év ago
img_9510

Budakeszin egy éve avatták fel a 300 éve betelepített német lakosság emlékére felállított szobrot. (+VIDEÓ)

10 év ago
konyvtar_panorama

Akár a főváros irodalmi szalonjaiban. Könyvtári Napok Budakeszin

13 év ago
unnamed

Pusztulófélben van a Budakeszi Városháza öreg vadgesztenye fája

10 év ago

Kategóriák

  • Egyéb kategória
  • Galéria
  • Gasztrokeszi
  • Hétköznapjaink
  • Interjúk
  • Környezetünk
  • Lélek-melengető
  • Portrék
  • Természetfotósok
  • Vájt fül

Címkék

cba környezetvédelem Széll Kálmán tér uszoda álomvölgy
A Mi kisvárosunk

Budakeszi Családi Magazin Budakesziről, budakeszieknek

Follow us on social media:

Legújabb hírek

  • Szétesett a 22-es buszmegállóból a budakeszi LIDL-hez vezető lépcsőkorlát! 2025.05.12.
  • Szétesett a 22-es buszmegállóból a budakeszi LIDL-hez vezető lépcsőkorlát! 2025.05.08.
  • (nincs cím) 2025.05.08.

Kategóriák

  • Egyéb kategória
  • Galéria
  • Gasztrokeszi
  • Hétköznapjaink
  • Interjúk
  • Környezetünk
  • Lélek-melengető
  • Portrék
  • Természetfotósok
  • Vájt fül

© 2020 A MI kisvárosunk - Minden jog fenntartva!

Nincs találat
View All Result
  • Home
  • Környezetünk
  • Gasztrokeszi
  • Interjúk
  • Hétköznapjaink
  • Lélek-melengető
  • Vájt fül
  • Természetfotósok
  • Civilek, Lokálpatrióták
  • Családok völgye

© 2020 A MI kisvárosunk - Minden jog fenntartva!