Nagyon fontos – a budakeszi közlekedési gondokat némileg enyhítő – közlekedésfejlesztési elképzelésről esett szó a Budakeszi Önkormányzat július 26-i testületi-ülésén, néhány gondolat erejéig.
Nagyon fontos – a budakeszi közlekedési gondokat némileg enyhítő – közlekedésfejlesztési elképzelésről esett szó a Budakeszi Önkormányzat július 26-i testületi-ülésén, néhány gondolat erejéig.
Ez a megoldási forma nem újdonság, már számos alkalommal szó esett róla a helyi sajtóban, a különféle fórumokon. Az elképzelés szerint, a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal és a Volánbusz Zrt.-vel együttműködve, két variáció is lehetséges. Az egyik – a már cikkünk címében is említett – Budakeszit, a kelenföldi M4-es metró végállomással összekötő busz gyorsjárat. A másik lehetőség messzebbről indulva – a budakörnyéki térség több szomszédos települését is érintve – Zsámbék – Perbál – Budajenő – Telki – Budakeszi vonalon közlekedne busz, gyorsjáratként.
Talán kevesen tudják, hogy Budaörsöt elérve – az un. Egér úttól befelé – már korábban kialakítottak egy önálló buszsávot az M7-en, ami lényegesen felgyorsítja a buszközlekedést, mely így elkerüli a lehetséges dugókat is az autópálya ezen szakaszán.
Természetesen ez a reményeink szerint megvalósuló szolgáltatás sem fogja megoldani a Budakeszi és a budakörnyéki térség zsúfolt, dugókkal terhes közlekedési gondjait, de ha megvalósul, várhatóan ez az első, valóban operatív lépés már hozhat némi enyhülést.
Nyilván ezt a rendkívül összetett közlekedési gondot, csak több közlekedés fejlesztési projekt összehangolt megvalósulása esetén lehet az elkövetkező évtizedben minimálisra csökkenteni. E projekteknek az előkészítése folyamatban van a NIF mérnökeinek tervező asztalain. Itt elsősorban az M0-ás nyugati szakaszának- és a Budakeszi út buszsávjának a megvalósítása jelenthetné a legnagyobb előrelépést, de lehet, hogy egyéb lehetőségek is szóba jöhetnek még a jövőben.
Fotó: levego.hu, https://hu.wikipedia.org/wiki/Kelenf%C3%B6ld_vas%C3%BAt%C3%A1llom%C3%A1s_(metr%C3%B3%C3%A1llom%C3%A1s)