BUDAKESZI LEGFONTOSABB KÖZLEKEDÉSI ÚTJAI NEM BÍRNAK EL TOVÁBBI FORGALOM NÖVEKEDÉST!
Sajnos évtizedek óta küszködik Budakeszi és a térség az átmenő forgalom megoldatlan helyzetével, ezért honlapunk internetes aláírásgyűjtést (PETÍCIÓ) kezdeményez.
BUDAKESZI LEGFONTOSABB KÖZLEKEDÉSI ÚTJAI NEM BÍRNAK EL TOVÁBBI FORGALOM NÖVEKEDÉST!
Sajnos évtizedek óta küszködik Budakeszi és a térség az átmenő forgalom megoldatlan helyzetével, ezért honlapunk internetes aláírásgyűjtést (PETÍCIÓ) kezdeményez. Így a Budakeszin, a Budakörnyéki térségben, a Zsámbéki medencében élők kifejezhetik a változás iránti szándékukat a Budakeszi legfontosabb közlekedési útjait kezelő Magyar Közút Nonprofit Zrt. Pest Megyei Igazgatósága és mindenekelőtt a közlekedésért felelős Nemzeti Fejlesztési Minisztérium felé.
(A petíciót ITT írhatja alá)
Térségünkből két úton lehet Budapestre eljutni. Budaörsről az M1-M7 autópályán keresztül, Budakesziről pedig a Budakeszi úton át. Itt nincs „menekülő útvonal”, hisz Budakeszi határában – a Korányi Kórháznál – csak egy úton lehet közlekedni. Ezen a ponton az áthaladó autók száma csúcsforgalomban meghaladja az Útügyi Műszaki Előírásban foglalt elfogadható szintet.
A Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. 2016-ban készült felmérése szerint (mely letölthető az önkormányzat oldaláról: http://varoshaza.budakeszi.hu/letoltes/Budakeszi%20VKP_kozlekedesi%20hatastanulmany.pdf ) a reggeli csúcsidőben a gépjármű áthaladások száma 2.097 gépjármű/óra, mely meghaladja az út eltűrhető forgalmi szinthez tartozó megengedett forgalomnagyságát, mely 2.000 gépjármű/óra.
Ezt támasztja alá a Magyar Közútkezelő Zrt. 2015-ben történt hivatalos forgalomszámlálása is, mely alapján (http://internet.kozut.hu/Lapok/forgalomszamlalas.aspx ) a Himnusz szobránál (C130384 + 857m érőponton) az óránként áthaladó gépjárművek száma 2.115 gépjármű/óra ami 176%-a az út normál kapacitása mely 1.200 gépjármű/óra. Ráadásul a napi 21.020 járműből 2.134 kisteherautó és 366 nagyteherautó. És az itt áthaladó járművek száma az elkövetkező években csak nőni fog, az agglomerációban történő építkezések, a kiköltöző emberek miatt. Nem hanyagolható el az a tény sem, hogy a 2000. év környékén kiköltözöttek gyermekei lassan felnőnek, és ők is ingázni kezdenek, azaz egy családban egyre több gépjármű lesz. Hogy a kedves olvasó mit lehet ebben az ügyben?? Írja alá internetes petíciónkat. Nem egy-egy konkrét terv mellet kívánunk érvelni, de hallatni akarjuk az emberek hangját, hogy a jelenlegi helyzet tarthatatlan.
Budakeszi Város Önkormányzata, az időközben megszűnt Budaörs Kistéréségi Társulás, a Budakörnyéki Önkormányzati Társulás, de még az Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. is (ismertebb nevén NIF) több tanulmányt készített a probléma kezelésére. Ezek között szerepel:
* Buszsáv létesítése Budakeszin a Fő utcán és Budapesten a Budakeszi úton.
* Elkerülő út építése Budakeszin, mely elkerüli Budakeszi lakott településrészét.
* Az M0-ás nyugati szakaszának megépítése.
* Vasúti kapcsolat Budakeszi és Kelenföld között.
Mind ezek mellett köztudott az a tény is, hogy Budakeszi Fő útjának a jelzőlámpás csomópontjait irányító készülékek már telepítésük idején, 20-25 éve is elavultnak számítottak. A lámpákat irányító gépek programozási lehetősége, összehangolása korlátos, nem lehetséges. A rendszer korszerűsítése elódázhatatlan!
Nem vagyunk szakértők, de úgy gondoljuk, hogy számos megoldás kínákozna a térség közlekedési gondjainak a javítására, nem csak a fent felsorolt, már ismert elképzelések, hanem előttünk még eleddig ismeretlen egyéb közlekedés szakma megoldások is. SAJNOS ENNEK A SZÉLESKÖRŰ MEGOLDÁSNAK NEM LÁTJUK MÉG EGYELŐRE A KŐRVONALAIT! Épp ezért gondoltuk úgy, hogy aláírásgyűjtést kezdeményezünk a mielőbbi operatív megoldások érdekében, amit ITT írhat alá.