Miképpen jut el egy multinacionális cégtől egy élelmiszeripari mérnök-közgazdász (üzletfejlesztő) oda, hogy az óriási léptekkel fejlődő online kereskedelem piacán megjelenjen?
Miképpen jut el egy multinacionális cégtől egy élelmiszeripari mérnök-közgazdász (üzletfejlesztő) oda, hogy az óriási léptekkel fejlődő online kereskedelem piacán megjelenjen?
Brückner István már régóta a vidék házias ízeit szerette volna behozni a városba, mindenféle adalékanyag- és tartósítószermentesen. Sajnos egy írott szöveg nem tudja visszaadni azt a szó-szoros értelemben vett „jóízű” beszélgetést, melyben a mindenféle megrendelhető „száraztermékek” gasztronómiai birodalmáról szólt Brückner István, aki a multicégeknél eltöltött évek után most azt érzi, hogy ezen a területen kiteljesedhet és a saját üzletét fejlesztheti, ahol minden egyes megtermelt forintot a maga örömére kereshet meg.
Egy korábban is működő weboldal, a kolbaszaruhaz.hu megvásárlásával kezdődött a történet. Ez a weboldal nem volt igazán felfuttatva. Ebben Brückner István, a tulajdonos társával lényegesen nagyobb lehetőségeket látott, ezért megvették a webáruházat a beltartalmával és a teljes beszállítói kapcsolat- és árurendszerével együtt. Egy éve, mikor elindultak, mindössze 200 termék volt a „polcokon”. Ma már több mint 1000 kézműves termékkel vannak jelen az online piacon.
Ezek a termékek termelőktől, kis manufaktúráktól vásárolt áruk. Brückner István folyamatosan járja az országot, ami rengeteg munka. Minden termelővel, kis üzemmel személyes kapcsolatot tart fenn és ezeket folyamatosan bővíti. Elmondása szerint egy vállalkozás sikerét csak így lehet megalapozni, hitelessé tenni és megőrizni hosszú távon. Minden árúról tudni kell, hogy hol, miből és milyen körülmények között készülnek.
Milyen termékekről is van itt szó? Kolbászok, szalámik, szalonnák, zsír, kézműves szörpök, lekvárok, mézek, sajtok, hidegen préselt olajok, savanyuságok, mustár, torma, pálinkák, borok, gyümölcsborok és rengeteg típusú szósz, stb.
De, mint ahogyan a webáruház neve is elárulja, természetesen itt a főprofil a kolbász, a szalámi, a szalonna és egyéb házi füstölt húsok, melyeknek nagyon széles választékával kereskednek. Kapcsolatban vannak békési manufaktúrákkal (Knyihár, Ízműves, Körös, Kovács) éppen úgy, mint például az igazi házi finomságot kevés helyen beszerezhető István gazdával. Aztán szóba kerül Püski, Búza, Kövér tanya és még több tucat név, számos tájegységből. Folyamatosak a becsatlakozások. Jelenleg is több rucatfüstölt (vadkacsa) árú készítő termékeit árusítják. Mindegyik sajátos, egyéni ízekkel van jelen a kolbaszaruhaz.hu kínálatában. Köztük – a magyar vidék íz kavalkádja mellett – olyan újdonság is jelentkezik, mint például a Bors őrmester termékek, melyekben nincs paprika. Különlegesség, a szilvalekvárral ízesített kolbász, mely nagyon nagy siker. De izgalmas, változatos például a mustárok világa is. Mézes-fokhagymás, tárkonyos, medvehagymás, erdei gombás, déli gyümölcsös, tüzes, cukormentes, magos, stb., és ez csak egy készítő kínálata.
Nagyon érdekes a kolbaszaruhaz.hu vevőkörének az összetétele is. A vásárlók 70%-a érdekes módon férfi. Egyre több megrendelés jön külföldről is (honfitársaink így tudják biztosítani a hazai ízeket: csomagküldéssel az egész Európai Unión belül). Leginkább a 30-50 közötti korosztály él ezzel a 21. századi értékesítési formával.
Brückner István szerint a folyamatosan bővülő kolbaszaruhaz.hu nemsokára az ország legnagyobb füstölt termékeket árusító weblapja lesz, ahol a hitelesség megtartása, és egy országos lefedettségű hatásközpont kialakítása a legfőbb cél. Ha valakinek eszébe jut, hogy jó minőségű szalámit, kolbászt vásárolna, első lépésként a webáruházukat nézze meg: www.kolbaszaruhaz.hu