Néhány hete, mikor megjelentettük a Budakeszi Lőtéren sok évig álló utasszállító repülőgépről írott cikkünket
Néhány hete, mikor megjelentettük a Budakeszi Lőtéren sok évig álló utasszállító repülőgépről írott cikkünket
https://www.amikisvarosunk.hu/cikk/utasszallito-repulogep-budakeszi-loteren-hat-ez-hogy-kerult-ide, nagy találgatásba kezdtek olvasóink arról, hogy miképpen is került a gép egykoron a lőtérre és mindenféle egyéb történeteket is megírtak kommentjeikben, facebook oldalunkon, amit ezúttal is megköszönünk nekik. Ám igazán csak egy, minden tekintetben hiteles forrás az, mely elvezetett minket a gép valódi budakeszi történetének a megismeréséhez
Szerkesztőségünk Kincses Gábor léginavigációs üzemirányítótól olyan adatokat kapott, melyek fényt derítettek erre a nem mindennapi, izgalmas történetre. A most itt megismerhető adatok a Repüléstörténeti Társaságtól származnak:
Típusa: Li-2P
A gyártás éve és helye: 1951. Taskent
Gyártási száma: 18439503
Magyarországra érkezett: 1951. X. 24-én
Első felhasználó: Magyar Néphadsereg
Dátum szerinti eseménylista:
A repülőgép, 1951. X. 24-én, a Budaörsön állomásozó 49-es számú
Önálló Szállítórepülő Század részére érkezett.
1954-ben 503-as fedélzeti jelzéssel szolgálatban.
Mindig "párnás" utasszállító repülőgép volt a Néphadsereg szolgálatában.
A gépet 1974-ben,a selejtezést követően, a Budakeszi határában lévő lőtérre szállítják, ahol a terrorista ellenes akciócsoportok gyakorlatoznak rajta.
A gép 1982-ben, egy gyakorlat során keletkezett tűz következtében elégett.
Szerkesztőségünk ezúttal is szeretné megköszönni Kincses Gábornak az értékes információkat és a fotó dokumentumokat.