A térségünk néhány települését jelentősen érintő R11-es, autópálya minőségű gyorsút nyomvonalának a kijelöléséről és megépítéséről adott tájékoztatót a közelmúltban a Budakörnyéki Önkormányzati Társulás (BÖT) kezdeményezésére Budakeszin..
A térségünk néhány települését jelentősen érintő R11-es, autópálya minőségű gyorsút nyomvonalának a kijelöléséről és megépítéséről adott tájékoztatót a közelmúltban a Budakörnyéki Önkormányzati Társulás (BÖT) kezdeményezésére Budakeszin, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt., Vejtey Miklós, a NIF Zrt. projekt managere és Rékai Gábor, a tervezői konzurciumot vezető TRENECON Kft. képviseletében, így első kézből kaphattak tájékoztatót a térség megjelent polgármestereinek a befejezés előtt álló tervezés jelenlegi helyzetéről.
Ez a megépülő gyorsút Esztergom és az M1-es autópálya között,
a legnagyobb szabású beruházása a térségben, ebben a választási ciklusban. Ez egy 20 éve húzódó igény, hogy a Zsámbéki-medencében megépüljön ez a gyorsút a kamionok, a teherautó forgalom számára, mely Tinnye-Perbál-Tök-Zsámbék útvonalat tehermentesítené, váltaná ki. Ennek az útnak a megépítését indokolja az esztergomi suzuki gyár bővítése és az európai gazdasági integráció erősödése is.
A tervezők egy keleti- és egy nyugati 2×1 sávos nyomvonal megépítésének az alternatíváját is elkészítették. Egészen az elmúlt hetekig, az un. keleti nyomvonal megépítése tűnt befutónak 2X2 sávra bővítéssel, ám Lázár János, Miniszterelnökséget vezető miniszter – két héttel ezelőtti sajtótájékoztatóján – bejelentette, hogy nagy valószínűséggel mégis a nyugati nyomvonal lesz megépítve, mely szintén 2X2 sávos lenne. Erről még nincs hivatalos döntés. A nyugati nyomvonal megépítéséért erőteljes civil nyomás volt az elmúlt hónapokban, mely az itt olvasható két linkből is kitűnik:
https://www.facebook.com/groups/1699247630349203/?fref=ts
https://www.facebook.com/groups/102perbal/?fref=ts
Az alábbi térképen látható a keleti- (kék) és a nyugati (piros) nyomvonal kijelölése.
A nyugati gyorsút nyomvonalának megépítése lényegesen drágább lenne a domborzati- és terep viszonyok miatt, viszont ez elsősorban Tinnye, Perbál, Tök, Zsámbék és részben Budajenő és Telki lakók számára is kedvezőbb lenne, mivel a nyugati nyomvonal sokkal távolabb kerülne ezektől a településektől. Budakeszit és Nagykovácsit lényegében nem érinti ez az útépítés.
A közeljövő végleges döntését követik a környezetvédelmi-, megvalósíthatósági-, engedélyeztetési eljárások. Ezek befejeztével indulhat el az építkezés.